2014年1月1日 星期三

港男週記-73-火起了




透過eSynchrony 的服務,我约了另一位女仔,於一個星期六共進午餐。對方叫I小姐,名文職人員,年齡三十,相片中外型是大眼、長髪、V型面,幾吸引甘。

那天,我淮時到達餐廳,但對方原來已經早到了。侍應帶我到I小姐的枱處,我一見I小姐,便點頭笑,但她只是將我由頭到腳看了幾遍。老實説,我感覺有點不快.....

良久,我們便自我介紹,在吃食物時有以下番對話。

:「哈!妳個樣不太似profile張相喎,是舊相嗎?

:「不,是新相來的,不過加了effect....!如果唔係邊有甘大隻眼又甘白喎!」

:.........

: 望洛你都幾似韓劇xx個演員喎。」

:.......!是嗎?....(其實本人是從末看任何韓劇的,所以當時並不知她説那位,如果同我講韓國藝人,我知識Psy大叔,所以當時我以為佢串緊我,因而出現苦笑表情°

:「其實你個髪型不太襯你,你最好改改,另外你不如改穿....( 下栅幾千字)」她用了很多時間建議我改進外型。我全程只能支吾以對。

:「其實我係公司都有人追㗎,不過我唔鍾意對方咋!

我當時心諗她的同事是否失明人士時,她便説:「其實我都唔明點解佢甘鍾意我?因為他是同性戀來的......」我聽完即時全身,因要忍笑。

臨近尾聲時,她又談到自己是因團購,才參加這種配對服務,並稱自己之前已和幾位人吃晚餐,由於全是男方付晚餐费用關係,所以覺得已回本云云°

當日共吃了二百七十元,當我付完款後,我便和她説:「一人一半,唔該一百三十五元。」她面色一沉後,付款後便頭也不回離開了,今次應該是我第次约會中進行AA制。讀者們,或者你覺得我很無風度,但我不是志在那一百幾拾元,而是那人令我感覺不快而已。



25 則留言:

  1. 第一次睇你的blog��
    好有趣=)
    AA制個下,真係好搞笑��

    回覆刪除
    回覆
    1. Ha! 連身為女性的妳,也支持我的做法,謝謝妳!

      刪除
  2. Speed dating doesn't work, for most people and probably for you. You have tried so many times, met so many girls, but what have you got?

    Girls joining speed dating are mostly not good, with myriad problems. Guess what, if they are good, they don't need to join! I know that because I tried many times in the past too.

    Even if you are lucky enough to meet one, you have many competitors, as she is most likely dating many other guys too!

    I suggest you better don't waste more time and money for it.

    回覆刪除
    回覆
    1. what else would you suggest? or a suggestion to a girl who hasn't been able to open her heart to guys, except childhood guy friends or just purely guy friends. Was thinking of joining one of those dating sites, but now I felt I should back off from this idea. Finding a like minded is hard enough, being a faithful believer in fate is worst.

      刪除
    2. Not going to speed dating doesn't mean you only stay home and do nothing. You can attend more social activities, e.g. cycling, hiking with friends.

      I also thought speed dating is a shortcut and an easy resolution for finding your partner, it is simply not true.

      The worst part is that, as I have explained, girls who join speed dating do NOT only meet you, but MANY other boys at the same time. It isn't easy.

      And, there are only VERY FEW good quality girls, and you really cannot be sure about there background.

      I have married already. Trust me, speed dating isn't a simple and easy fix. Well, you can try, but if you have tried a few times but without any good outcome, you really have to think whether it is still worthy to join.

      刪除
  3. 謝謝你的分享, 我一直都有跟開你的BLOG, 但就第1次留言給你, 今次依位小姐確實唔洗俾面佢啦, 因為佢自己本身太高傲了, 又唔識尊重人, aa制欠風度都係咁話, 支持你呀!
    另外sd 又不是全是浪費時間, 金錢既, 我11/2013都認識了一位女仔, 現在都相約過4次了, 雖則未開始拍拖, 拖手, 但大家感覺良好, 希望繼續發展啦, 共勉之 :-)

    回覆刪除
  4. Hurray~ finally an update on your *週* 記!
    Brilliant! love the way you gave the girl a lesson! :D
    Happy new year, +oil aw!

    回覆刪除
    回覆
    1. Happy New year! 其實我希望今年寫多d blog, 儘量變番"週記",如果唔係,我個blog可能要改名做"港男月事"了。

      刪除
  5. Hi, 我是你的忠實fans, 但就是第一次留言給你.

    我是一位lady, 年齡3x, 開始matching 大概一年但不活躍.曾經參加過不同公司舉辦的speed dating,現在也是eSynchrony會員.

    我想從女性角度分享 matching 體驗.本人應為relationship matching 跟 job matching 相似.有些顧主post了很多ads但沒遇到理想員工apply,有些顧員概嘆這一生都與沒興趣的工作一起.Matching 本身涉及相方預設的expectation,這必定需要投入大量時間去處理.正所謂“你簡人,人簡你”.

    我應為朋友介紹或speed dating,都是提升matching成功機會的渠道.而需要多少時間才完成matching,或是否碰上符合expectation的人,這跟何種渠道並沒有直接關係.重點是Are you ready? Do you meet Miss/Mr Right?

    以上是本人對matching 體會.希望大家於新一年會遇到你/妳的Miss/Mr Right.

    回覆刪除
    回覆
    1. Fine. Let's use job hunting as analog

      If you repeatedly fail to find a job in 2-3 years time, you are possibly:
      Having unrealistic expectation, aiming too high
      Being under-qualified
      Using the wrong way to find jobs

      The host here has been in this game for so long, but without results. If speed dating works, then most likely it's the problem of himself personally. Then using whatever route is still useless.

      To be honest, if I meet person who has been participating speed dating for 2-3 years but still with no partner, I won't think he/she is just unlucky. Instead I will have reservation about his/her personality

      刪除
    2. Hello~~
      我都是看了你的BLOG很久了,
      新一年請繼續加油,相信很快你會找到你的miss Right !!

      刪除
  6. 原來係因為我無加effect....^++++^

    回覆刪除
  7. 佢唔講回本我請佢都無所謂。

    回覆刪除
  8. 哈哈...呢位小姐都真係極品....遇上呢類人你當是學習吧!
    我都有追你個blog架,期待你多些updates!
    新一年祝你心想事成,早日找到生命中的另一半啦!:)

    回覆刪除
  9. Hi...首先多謝你分享左咁多經驗...而我就係響網上search有關speed dating既資料...因為我正想嘗試...但又唔知邊間好...無意中睇到你個blog...好吸引...更加佩服你不厭其煩咁update...對我呢d新手真係好大幫助架...我由尋晚11點開始睇到而家...真係吸引...再次謝謝你的分享...尤其是今次呢單aa制事件...你做得好啱呀...我都笑左...加油呀...好多人支持你架 ^^

    回覆刪除